تاریخچه کتابخانه

کتابخانه دانشکده پرستاری الیگودرز در سال 1371 همزمان با تأسیس دانشکده با 1200 جلد کتاب راه‌اندازی شد. در سال 1397 با انتقال دانشکده به ساختمان جدید، کتابخانه نیز به طبقه چهارم این ساختمان در فضایی به مساحت 400 مترمربع شامل مخزن و دو سالن مطالعه خواهران و برادران منتقل شد.

امور کتابخانه بصورت رایانه‌ای با نرم افزار کاوش انجام می‌پذیرد و سیستم امانت بصورت قفسه باز است. در حال حاضر مجموعه کتابخانه شامل  17000 جلد منابع چاپی و غیرچاپی و ... می‌باشد.

 

چشم‌انداز

با توجه به افزایش روزافزون میزان استفاده از  کتابخانه دانشکده پرستاری الیگودرز و هم چنین افزایش فعالیت‌های تحقیقاتی در دانشکده، کتابخانه خود را ملزم به ایجاد بستری مناسب و گسترش امکانات و جلب رضایت کاربران خود در زمینه اطلاع‌رسانی و آموزش می‌داند. لذا کتابخانه درصدد است که با اطلاع‌رسانی مستمر و مفید ،تهیه، توسعه و تسهیل دسترسی به منابع و اطلاعات علمی موردنیاز کاربران و مدیریت بهره‌برداری از این منابع به عنوان یکی از فعال‌ترین کتابخانه‌های دانشکده‌ای علوم پزشکی شناخته شود.

 

اهداف و برنامه‌ها

1.کمک به ارتقاء سطح کیفی آموزش و پژوهش در دانشکده

2.ارائه خدمات عضویت، امانت و تسویه حساب اعضا

3.ارتفاء کمی و کیفی خدمات کتابخانه‌ای و اطلاع‌رسانی

 .4وجین منابع و بروز نمودن کتاب‌های موجود در کتابخانه دانشکده

5.گردآوری و تجزیه و تحلیل آمار فعالیت‌های کتابخانه و ارائه گزارش‌های لازم

6.تهیه محتوا و روزآمدسازی وب سایت کتابخانه

7. برگزاری کارگاه‌های آموزشی به منظور استفاده بهینه اعضای هیئت علمی، دانشجویان و پرسنل دانشکده از منابع اطلاعاتی موجود

  

معرفی مجموعه جامعه استفاده کننده از کتابخانه

منابع کتابخانه دانشکده پرستاری الیگودرز در زمینه پرستاری، اتاق عمل، فوریت‌های پزشکی و برخی کتاب‌های عمومی می‌باشد.

1 .اعضای هیئت علمی دانشکده

 اعضای هیئت علمی دانشکده  پس از ثبت‌نام و عضویت می‌توانند از کتابخانه استفاده کنند.

2. دانشجویان کلیه مقاطع در کلیه رشته‌های دانشکده

کلیه دانشجویان دانشکده پس از ثبت‌نام و عضویت می توانند از کتابخانه استفاده کنند. (توضیح اینکه) مدت اعتبار عضویت در کتابخانه برای دانشجویان برابر با مدت اعتبار کارت دانشجویی می‌باشد.

3. کلیه کارکنان رسمی،پیمانی،قراردادی،طرحی، شرکتی دانشکده

  تمامی کارمندان دانشکده  اعم از رسمی، پیمانی، قراردادی، شرکتی، طرح نیروی انسانی شاغل در دانشکده پس از ثبت نام و عضویت می‌توانند از کتابخانه استفاده کنند.

4 .مدرسین حق التدریس

کلیه مدرسین حق التدریس در طول مدتی که با دانشکده قرارداد حق التدریس دارند می‌توانند پس از ثبت‌نام و عضویت از کتابخانه استفاده کنند.


تبصره1:  کارکنان بازنشسته دانشکده و دانشجویان فارغ‌التحصیل  با ارائه کارت شناسایی معتبر( کارت ملی یا شناسنامه) در فضای کتابخانه می‌توانند از منابع کتابخانه بهره‌مند شوند.

تبصره2:  افرادی که هیچ وابستگی به دانشکده پرستاری الیگودرز ندارند فقط با معرفی‌نامه از ریاست دانشکده حق بهره‌مندی از خدمات کتابخانه در فضای کتابخانه را دارند.

 

سوالات متداول

عضویت در کتابخانه چگونه انجام می‌شود؟

1.تکمیل درخواست "ثبت نام برخط در کتابخانه" در سیستم فراکاوش به آدرس lib.lums.ac.ir

 

2.مراجعه به کتابخانه جهت تائید و فعال شدن عضویت (درهنگام مراجعه ارائه کارت دانشجویی(جهت دانشجویان ) و ارائه حکم کارگزینی(ویژه کارکنان و کادرآموزشی)الزامی است.)