شرح وظایف تخصصی مسئول کتابخانه

·         تدوین، بازنگری و اصلاح دستورالعمل های کاری و اولویت بندی های امور بخش مورد نظر

·         نظارت بر فرآیند کارها و پیشرفت امور

·         برگزاری دوره های آموزشی (آموزش به همکاران و مراجعان)

·         تشویق همکاران بخش به شرکت در سمینارها و همایش های حوزه کتابداری و اطلاع رسانی

·         برگزاری جلسه های دوره ای با  بخش های  مورد نظر

·         ارائه گزارش و آمارهای دوره ای از بخش مورد نظر به رئیس دانشکده

·         همکاری با کارکنان در بخش های دیگر و انجام کار گروهی

·         نظارت بر مراحل سفارش مواد مورد نیاز با توجه به درخواست ها

·         برنامه ریزی و نظارت بر امور سفارش های داخلی  و خارجی

·         نظارت بر پیگیری و دریافت کامل مواد سفارش شده

·         ارتباط با اعضای هیات علمی و دانشجویان و انجام نیاز سنجی از این گروه جهت گزینش مواد

·         برقراری و حفظ ارتباطات با فروشندگان، ناشران و کارگزاران

·         بررسی ابزارهای انتخاب مواد چاپی و غیرچاپی جهت سفارش منابع

·         تنظیم بودجه و ایجاد تعادل موضوعی در مجموعه

·         انجام مکاتبات اداری و یا نظارت برآن

·         پیش بینی بودجه ریالی و ارزی جهت خرید منابع اطلاعاتی داخلی و خارجی

·         تقویت خرید اشتراکی و یا استفاده اشتراکی

·         برقراری ارتباط و نظارت بر روابط بین کتابخانه ای

·         برنامه ریزی و کنترل اجرای وجین در کتابخانه

·         اطلاع از اهمیت و نقش کتابخانه در گسترش فرهنگ و دانش در جامعه

·         شناسایی نیازهای آموزشی و پژوهشی و همکاری در اجرای طرح های پژوهشی

·         اطلاع از اهمیت و نقش کتابخانه در گسترش فرهنگ و دانش در جامعه

·         مدیریت یکپارچه منابع و نظام های اطلاعاتی برای تسهیل در دسترسی به اطلاعات

·         گزینش منابع اطلاعاتی به منظور دسترسی به اطلاعات کیفی و تسهیل راه های دسترسی به آن

·         تهیه و گزینش منابع  مورد نیاز واحدهای پژوهشی و پردازش این منابع و اطلاعات خدمت به آموزش و پژوهش پزشکی از طریق اشاعه اطلاعات موجود در منابع

·         تقویت روحیه تحقیق و پژوهش در کاربران و کمک به پرورش خلاقیت‌ها و استعدادها

·         آموزش نحوه استفاده از سامانه کتابخانه، و سامانه امانت کتاب به کاربران

·         توانمند سازی کاربران از طریق برگزاری کارگاه‌ها

·         برنامه‌ریزی و انجام مسابقه‌های کتابخوانی و چکیده نویسی

·         مشاوره اطلاعاتی با کاربران با هدف تسریع در فرایند فعالیتهای پژوهشی و تولید دانش

·         آموزش سواد اطلاعاتی با هدف توانمندسازی کاربران در بهره گیری مستقل از اطلاعات

·         برنامه ریزی و توسعه خدمات برون کتابخانه ای به منظور جلب کاربران بیشتر

·         اشاعه دانش و ارتباط کارآمد و مستمر با متخصصین رشته های موضوعی گوناگون

·         آشنایی با علم اطلاعات و راه های سازماندهی، ذخیره و بازیابی، مدیریت و اشاعه آن

سوالات متداول

عضویت در کتابخانه چگونه انجام می‌شود؟

1.تکمیل درخواست "ثبت نام برخط در کتابخانه" در سیستم فراکاوش به آدرس lib.lums.ac.ir

 

2.مراجعه به کتابخانه جهت تائید و فعال شدن عضویت (درهنگام مراجعه ارائه کارت دانشجویی(جهت دانشجویان ) و ارائه حکم کارگزینی(ویژه کارکنان و کادرآموزشی)الزامی است.)